Keresés ebben a blogban

2010. május 22., szombat

Napfényfürdő - Aquapolis – Szeged



  
                                              

Nagyon szeretem, ha a mindennapi életben megélt pozitív tapasztalataimat megoszthatom másokkal.  Különösen akkor, ha a kedvenc városomról van szó, ahol ugyan kevesebb időt töltök, mint a fővárosban és az ország többi részén, de mégis az otthonomként gondolok rá. Minden fejlesztést, ami a városban történik örömmel fogadok, jól tűröm az útfelbontás és építkezésekkel járó kellemetlenségeket, mert tudom, utána szebb lesz.  

A régi újszegedi fürdőt a népnyelv „Gombaként” emlegette, ami gyanítom nem csak a kupola formájából adódott.  Rendszeresen odajártunk úszni, így kellemetlenül érintett, hogy hosszú időre megszűnik, mert lebontják és újat építenek helyette, mégis bizakodtam, megint lesz valami szép és új, amire büszkék lehetünk.
Többször megnéztem repülőgépről az építkezést, és ha elmentem mellette kocsival mindig próbáltam kilesni, mire lehet számítani. Tegnap végre volt időm és lehetőségem kipróbálni is. Hurrá!

Első pozitív benyomás, a mélyparkoló, legalább nem kell a napon hagyni a kocsit. Egy nagyon szimpatikus és szívélyes ötvenes úrral futottam össze, amikor a liftbe szálltam, aki valószínűleg a biztonságért lehet felelős.  Nagyon korrekt módon tájékoztatott, merre kell mennem.

Itt még nem tudtam, hogy a személyzetből ez az ember lesz az egyetlen, akiről jót tudok mondani.

Ugyanis a pénztárnál a hölgy ugyan igyekezett kedves lenni, tehát a jó szándéka megvolt, viszont azon kívül, hogy lassú volt, még normálisan tájékoztatni sem tudott.  Több száz nap ügyfélszolgálati tréning tapasztalatával, egyértelmű volt, úgy engedték odaülni, hogy nem kapott felkészítést sem termékismeretből, sem a rendszer működéséről. Már elhagytam a pultot, amikor hallottam, hogy az információs pulttól átkiabál egy hölgy, „ne mond, hogy adunk törölközőt szaunánál, mert csak szauna lepedőt adunk. Bent jöttem rá, egy kiírásból, hogy KÖTELEZŐ a papucs, szerencsére volt nálam, de ha nincs, akkor kiküldenek? Vagy adnak? Vagy legközelebb elmondják a pultnál és bérelhetek? Mivel nem tudta rendesen elmondani mi minden van a házban, segítettem neki azzal, hogy elmondtam: úszni, szaunázni, és termálvízben pihenni szeretnék. Erre olyan karkötőt adott, ami az élményfürdőbe is érvényes volt, plusz akárhányezer forintért. Legalább ezt is látom, ha nem is csúszdázom, gondoltam, amikor rájöttem a szerintem nem szándékosan elkövetett „keresztértékesítésre”. Az öltözőben a személyzetből három hölgy beszélgetett az egyik pizzát evett, a másik sírt, a harmadik vigasztalta. Az ügyfélkezelés alapvető szabályai szerint ez nem tartozik a vendégre.

Úgy szeretnék már a jó dolgokról írni, gyorsan fussunk át a negatívumokon. A folyosón nincs ablak, ahol van ott éppen most ragasztottak rá egy fehér fóliát, villany nem égett így nappal is sötétben kellett tájékozódni. A termál medencéből összesen kettő van és nem túl nagyok, szerintem, ha lesz nyugdíjas vagy beutalós rendszer ez kevés lesz. Az ivó kutakból folyó víz íze borzalmas.

A legnagyobb hiba, hogy zavaróan nagy a zaj, de nem a vendégek ricsajától, mert vendég az alig volt, hanem az alapzaj elképesztő. Nincs kifestve a plafon, a puszta betont látni, mindenhol a félkész jelleg dominál, természetesen teljes áron. Úgy éreztem ebben a zajban nem szeretnék a tervezett három órán keresztül puszta beton tömböket nézni.

Gyorsan megkerestem a Csendes Wellness részt, a neve ígéretesnek tűnt.
A személyzet ismét nem állt a helyzet magaslatán, a huszonéves fiatalember egy kb. 50 éve törölközőket osztogató matróna unalmával és közönyével kicsapta a szauna lepedőt az asztalra és közölte a kültéri szauna még nincs kész.   A CSENDES pihenésemet vendégek nem nagyon zavarták, mert összesen négy emberrel találkoztam az ott töltött két óra során, de a személyzet hangosan vitatkozott egymással a kabinok előtt, gyakorlatilag a kisebb megszakításoktól eltekintve folyamatosan.  

A behallatszó beszélgetésükből tudtam meg, hogy az egyik legizgalmasabb élmény elem, amelyben zuhanás élményt ígérnek a csúszdázás végén, azért van lezárva, mert valaki a csúszás közben elájult, és ha nincsenek körülötte emberek, talán meg is fullad. Mi jön még?

Hátha én vagyok túl érzékeny gondoltam, beszélgetést kezdeményeztem két szimpatikus lánnyal (nevezzük őket Annának és Timinek, mert így mutatkoztak be), de nekik is hasonló gondjaik voltak, mint nekem.  Ez a ház nincs kész, a kert pláne nincs, a vendéglátókat pedig alaposan fel kellene készíteni, hiszen ha néhány vendégre nem tudnak figyelni, miként fognak ezrekre?

A végére jöjjenek a pozitívumok. A Csendes Wellnes kulturált, kényelmes, az aromakabin, a só szoba, a gőz, az infraszauna magas színvonalúak, szépek, tiszták. Van egy kicsi medence, amiben úszni is lehet, egy meleg és egy kevésbé meleg vizes pihenő medence ahol hidromasszázs elemek is vannak.

Itt virágok is díszítik a fürdőteret és forró gyümölcsteát és zöld teát és tiszta óriás palackos vizet is korlátlanul lehet fogyasztani műanyagpohárból. A teák szerencsére ne voltak édesítve, amit a böjtöm nyolcadik napján nagyon tudtam értékelni.  A kinti szauna is nagyon szép lesz, egy hatalmas ablakkal (ez szaunákban ritka), amivel ha egyszer elkészül, egy szép virágágyásra lehet majd nézni izzadás közben.  

Visszafelé már tudatosan igyekeztem pozitív dolgokat keresni. Nagyon ötletes a baba szoba, gondolom lesz ott majd egy dajka is, ha a forgalom beindul, bár szerintem oda is behallatszik a zaj.
Remekül masszíroznak a vízsugarak, jó erős sugárban ömlöttek a hátamra, nyakamra.  Minden nagyon tiszta, folyamatosan takarítottak. Jól illeszkednek a falfestmények ebbe a környezetbe.

Látszik, ha egyszer tényleg elkészül akár még büszkék is lehetünk majd rá. Az árak nyugat európai színvonalúak, a fürdő állapota és a személyzet sajnos nem az.  Valószínűleg vagy szervezési, vagy pénzügyi okai vannak ennek a félkész helyzetnek, ezeket sok minden befolyásolhatja. Viszont ha infrastrukturálisan minden tökéletes lett volna, a személyzetre akkor is ráférne egy képzés.

Az is teljesen egyértelmű, hogy az a nap, amikor én ott voltam, veszteséges volt a fenntartónak és miután utána néztem a neten milyen PR. tevékenységet folytatnak itthon és külföldön, nem kell, jósnak lennem ahhoz, hogy azt gondoljam, minden nap veszteséges és az is marad még egy ideig. Tehát egy ügyfélközpontú stratégiai tanácsadásnak is helye lenne itt. Pihenni mentem és végig szakmáztam az egészet, majd egy év múlva megnézzem újra, mi változik. Addig pedig maradnak a már bevált fürdőhelyek, mert havonta kétszer-háromszor jól esik mozogni és pihenni a vízben.



3 megjegyzés:

  1. Eléggé elkeserítettél ezzel az írással, de eldöntöttem, nem hagyom magam befolyásolni, amikor végre elmegyünk mi is. Nehéz volt nem felbosszantani magunkat azon, amit tapasztaltunk. Miért kell olyan dolgokat is elszúrni, ami akár jó is lehetne, csak egy kis odafigyelés ránk, akiket vendégül látnak!

    VálaszTörlés
  2. János, elmehetnél szakértőnek...:) jót nevettem a humorodon:)

    VálaszTörlés
  3. Ma mi is voltunk az Urammal, hát a személyzet tényleg elég mufurc. A kinti szauna még mindíg nem működik.

    A pénztáraknál senki nem volt amikor érkeztünk, az információ igyekezett segíteni, de ott meg nem volt bankkártyaleolvasó.

    A gyógymasszőr kedves és előzékeny volt.

    Hatan voltunk az egész épületben három órán keresztül.

    Csináljon már valaki valamit!

    VálaszTörlés